Seuntai Madah Pembuka Bicara


Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Alhamdulillah, all praises to Allah, kerana atas nikmat dan rahmatNya, saya masih diberi kesempatan bernafas di muka bumi permai ini pada saat tahun baru Hijri 1432 melebarkan sayapnya. Teringat saya dengan monolog diri sendiri beberapa detik sebelum tirai 1431 dilabuhkan, saya bertanya kepada diri sendiri, apakah azam saya untuk tahun baru ini? Apakah perubahan yang akan saya lakukan apabila melangkah ke suatu dimensi baru hijrah pada kali ini? Apakah yang boleh saya sumbangkan untuk Islam pada tahun baru ini?

Maka pada saat itu hanya satu perkara yang bermain di kotak pemikiran saya. Saya cabar diri sendiri untuk terjun ke medan penulisan blog. Memilih untuk berdakwah melalui MATA PENA di medan jihad kitabah, kerana saya tahu, saya belum mampu untuk menghunus MATA PEDANG di medan jihad qital. Azam yang sebegitu kental, jika tidak diiringi dengan usaha, maka tentu segalanya akan sia-sia. Maka inilah hasilnya. Blog Travelog-Ieman ini sebagai hadiah tahun baru hijri buat saya dan teman-teman yang banyak membantu. Ringkas seadanya, namun moga ianya bermanfaat sebagai medium perkongsian antara saya dan kalian, antara kalian dan saya.

Apa yang saya sangat perlukan saat ini adalah secicip DOA dari kalian, teman-teman yang saya kasihi, agar saya sentiasa dikuatkan hati dan semangat untuk terus ikhlas dan beristiqamah dalam dunia dakwah melalui penulisan ini. Mungkin kehadiran blog ini agak ketinggalan jauh berbanding blog-blog penulis hebat lain yang telah sekian lama bertapak dalam dunia IT ini, tetapi itu bukan alasannya untuk tidak menjadi sehebat mereka.

“Better late than never”.

Seandainya kita tidak mencabar diri kita untuk berubah pada hari ini, jangan mimpi kita akan mampu berubah esok hari. Seribu tapak ke hadapan tetap bermula daripada tapak yang pertama!

Jangan takut berubah. Jangan takut berbeza.

SALAM KENTAL PERJUANGAN buat semua!


“Ya Allah, aku mohon KEBERKATAN, KEREDHAAN, RAHMAT & KASIH SAYANG-MU mengiringi setiap langkahku dalam setiap urusan dan kehidupanku dunia dan akhirat.. Amiin..”


0 comments: